Algemene Voorwaarden Kanzi
Geldig per 1 mei 2023
Hallo, wat een lap tekst. Klopt. We leven in een land waar men dol is op regels en bureaucratie. En waar er elke dag wel een regel bijkomt. Kanzi is gericht op effectief beïnvloeden van gedrag door communicatie en doet dat in de vorm van training, acteerwerk, coaching, copywriting, workshops en er is ook een webshop. Dat betekent veel verschillende officiële regeltjes die op papier moeten staan. Liefhebbers lezen tot het eind. Spoiler-alert: in de basis komt het erop neer dat we netjes met elkaar omgaan, jij en ik.
Shortcut naar de annuleringsvoorwaarden? Artikel 6, you’re welcome. 😊
Artikel 1 Algemeen
Dit zijn de algemene voorwaarden van Kanzi. Om dit document leesbaar te houden, kies ik voor de ‘ik’-vorm. Waar ‘ik’, ‘mij’ of ‘mijn’ staat, wordt Mandy van der Zeeuw van het bedrijf Kanzi als ondernemer bedoeld. Waar ik de termen ‘je/jij’ of ‘jou/jouw’ gebruik, bedoel ik jou als opdrachtgever, deelnemer of consument.
Artikel 2 Definities
Algemene Voorwaarden: de huidige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Bedenktijd: de termijn waarbinnen jij als consument gebruik kunt maken van je herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd.
Diensten: Alle diensten uit het aanbod van Kanzi, zoals: copywriting, advies, training, inzet als trainingsacteur, coaching(trajecten), behandelingen, live en/of online workshops/trainingen en nog meer.
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand die gaat over een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting verspreid is over een langere tijd, zoals een cursus.
Herroepingsrecht: jouw recht om binnen je bedenktijd toch maar niet met mij in zee te gaan, nadat je die overeenkomst op afstand met mij sloot. Even goede vrienden.
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping dat de ondernemer ter beschikking stelt, die een consument kan invullen, wanneer hij of zij gebruik wil maken van het herroepingsrecht.
Offerte: De door mij omschreven werkzaamheden, het doel ervan en begroting van de kosten ervan.
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon, ik dus, die producten en/of diensten op locatie of op afstand aan opdrachtgevers en consumenten aanbiedt, jou dus.
Opdracht: het verzoek van de opdrachtgever aan Kanzi om tegen betaling werkzaamheden te verrichten, zoals beschreven in de offerte of overeenkomst.
Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die de opdracht tot de werkzaamheden heeft gegeven.
Overeenkomst: een tussen de opdrachtgever en Kanzi gesloten overeenkomst tot aanneming en uitvoering van een opdracht.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst tussen jou en mij over een product of dienst die mondeling, via mail, chat of de webshop tot stand kwam.
Schriftelijk: Zowel schriftelijk (per brief) als per e-mail.
Artikel 3 Identiteit ondernemer
Kanzi: eenmanszaak van Mandy van der Zeeuw, opgenomen in het handelsregister van de Kamer van Koophandel van Utrecht onder nummer 30176219, ook handelend onder de namen kanziwoorden, kanzitraining, kanzicoaching en merknaam Studio Joepie.
Vestigingsadres: Topaashof 15, 3402 ZG IJsselstein
E-mail: [email protected]
BTW nummer: NL001666214B56
Artikel 4 Toepasselijkheid
4.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming, inhoud en nakoming van alle contacten, elk aanbod, alle offertes, overeenkomsten op afstand, producten, bestellingen en diensten tussen Kanzi (ondernemer) en de opdrachtgever/consument, zowel mondeling als schriftelijk aangegaan.
4.2 Door de opdrachtgever gehanteerde voorwaarden, die in strijd zijn met deze algemene voorwaarden van Kanzi, kunnen niet worden erkend, tenzij ze door jou als opdrachtgever en Kanzi schriftelijk specifiek voor akkoord zijn verklaard.
Toegang tot de Algemene Voorwaarden
4.3 Voordat we de overeenkomst op afstand sluiten, krijg jij toegang tot de algemene voorwaarden. Aan te klikken in het verkoopproces, of via mail of in te zien op de website.
4.4 De algemene voorwaarden zijn voor de overeenkomst ook zichtbaar en te downloaden op de website. Uiteraard kun je als dat niet lukt, ook een mailtje sturen en dan sturen we ze je kosteloos toe.
4.5 Als naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het derde en vierde lid van overeenkomstige toepassing en kun je je bij tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor jou het meest gunstig is.
4.6 Als één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand. En zal de betreffende bepaling in onderling overleg vervangen worden, door een bepaling die daar zoveel mogelijk bij in de buurt komt.
4.7 Als deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een rechtsverhouding tussen mij en jou, dan word je geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op daarna gesloten overeenkomsten.
4.8 Deze algemene voorwaarden gelden ook bij verlenging(en) van het aanbod, aanbiedingen en overeenkomsten met mij.
4.9 Staat iets er niet in of is iets onduidelijk? Dan wordt er gekeken naar de bedoeling van de Algemene Voorwaarden.
Artikel 5 Totstandkoming van een opdracht of overeenkomst
5.1 Het aanbod of de offerte van producten en/of diensten
5.1.1 Standaard heeft een aanbod of offerte een geldigheidsduur van twee weken. Als dit voor een bepaald aanbod afwijkt, of onder bepaalde voorwaarden, dan wordt dit in het aanbod vermeld.
5.1.2 Het aanbod en/of de offerte is vrijblijvend. Ik heb het recht om een aanbod of offerte te wijzigen en aan te passen.
Afbeeldingen
5.1.3 Het aanbod/de offerte bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Als ik daarin gebruik maak van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden mij als ondernemer niet.
5.1.4 Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5.1.5 Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ik kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren op jouw scherm, exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
Rechten en verplichtingen bij de aanvaarding van een aanbod
5.1.6 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor jou duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
5.1.7 Als het om de levering van een tekst gaat, dan heeft de offerte betrekking op de levering van de concepttekst en maximaal 1 correctieronde van één uur ter herziening, in overleg met de opdrachtgever. Aanvullende herzieningen, correcties of wijzigingen zijn niet in de geoffreerde prijs inbegrepen en worden apart gefactureerd tegen het gangbare tarief van Kanzi voor copywriting.
5.1.8 Een opdracht kan ook tot stand komen door een mondelinge afspraak, zoals het afspreken van een persoonlijke (coaching)sessie.
5.1.9 De individuele sessies komen niet in aanmerking voor vergoeding door de zorgverzekeraar.
5.1.10 De duur van een persoonlijke sessie kan variëren..
5.1.11 Kom je te laat bij een sessie of loopt de sessie uit? Je betaalplicht blijft bestaan, ook als door te laat komen de sessie korter duurt.
5.2 De opdracht en/of overeenkomst
5.2.1 De opdracht/overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in artikel 5 lid 2.6, tot stand op het moment van aanvaarding door jou als opdrachtgever of consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Er is sprake van een opdracht/overeenkomst, wanneer je mij schriftelijk akkoord geeft op de offerte en ik de opdracht heb bevestigd, per post of e-mail. Als jij feitelijk geen schriftelijk akkoord hebt gegeven, maar wel al aanzet tot en meewerkt in de uitvoering van de opdracht, of mondeling instemt dat ik start met mijn werkzaamheden: dan geef je daarmee je akkoord en is de opdracht/overeenkomst tot stand gekomen.
Mondelinge toezeggingen moeten schriftelijk zijn bevestigd
5.2.2 Door mij gedane mondelinge toezeggingen zijn pas bindend zodra ik deze schriftelijk heb bevestigd.
5.2.3 Als jij het aanbod van een product of dienst langs elektronische weg hebt aanvaard, bevestig ik als ondernemer meteen de ontvangst daarvan. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door mij is bevestigd, kun jij de overeenkomst ontbinden.
Wat staat er in de opdrachtbevestiging?
5.2.4 In de opdrachtbevestiging van diensten wordt de opdracht kort omschreven:
5.2.5 Als de overeenkomst elektronisch tot stand komt, tref ik als ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorg ik voor een veilige webomgeving. Indien jij als consument elektronisch kunt betalen, zal ik als ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
5.2.6 Ik kan mij als ondernemer - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of jij als consument aan je betalingsverplichtingen kunt voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Als ik als ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heb om de overeenkomst niet aan te gaan, mag ik een bestelling of aanvraag weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.2.7 Ik zal bij het product of dienst aan jou de volgende informatie, schriftelijk meesturen, zodat je dat naar eigen wens kunt opslaan en bewaren:
5.2.8 In geval van een duurtransactie, is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
5.2.9 Bijzondere voorwaarde bij offertes aangaande teksten, copywriting en content: als de opdrachtgever een zelfgeschreven tekst aanlevert, heeft de offerte betrekking op de aangeleverde concepttekst. Daarbij is er de mogelijkheid na overleg met de opdrachtgever tot eenmaal een eventuele herziening van de betreffende tekst.
5.3 Levering en uitvoering
5.3.1 Als ondernemer draag ik zorg voor een optimale levering en uitvoering van diensten of producten.
5.3.2 Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten of diensten.
5.3.3 Als plaats van levering van product en/of dienst, geldt het adres dat jij aan mij kenbaar hebt gemaakt.
5.3.4 Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 3.5 van dit artikel is vermeld, zal ik als ondernemer geaccepteerde bestellingen van producten direct tot binnen maximaal 30 dagen uitvoeren, tenzij jij akkoord bent gegaan met een langere leveringstermijn. Als de bezorging of levering vertraging oploopt, dan laat ik dat met spoed weten. Jij hebt in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
5.3.5 Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kun je als consument of opdrachtgever geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn of niet tijdige levering door mij, geeft jou als opdrachtgever of consument geen recht op schadevergoeding, ontbinding van de overeenkomst of niet-nakoming van enige verplichting jegens Kanzi.
5.3.6 Jij draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan ik aangeef dat deze noodzakelijk zijn, of waarvan jij redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze nodig zijn voor het op juiste wijze uitvoeren van de overeenkomst, op tijd aan mij worden verstrekt om de overeenkomst uit te kunnen voeren.
5.3.7 Als deze benodigde gegevens niet op tijd aan mij zijn verstrekt, heb ik het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de extra kosten die deze vertraging met zich meebrengt, volgens mijn gebruikelijke tarieven bij jou in rekening te brengen.
5.3.8 Ik doe als ondernemer mijn uiterste best om kwalitatief hoogstaand werk te leveren in overeenstemming met de briefing, overeenkomst en de professionele normen. Van jou als opdrachtgever of consument verwacht ik dat je me volledig, correct en naar waarheid informeert.
5.3.9 Als is afgesproken dat de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd, kan ik de uitvoering van zaken in de erop volgende fase opschorten, totdat jij de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk hebt goedgekeurd.
5.3.10 In geval van ontbinding van de overeenkomst of opdracht conform het lid 3.4 van dit artikel, zal ik het bedrag dat jij als consument of opdrachtgever al betaald hebt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5.3.11 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal ik mij als ondernemer inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen, daarover mail ik je voorafgaande aan het verzenden ervan. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn in dit specifieke geval voor rekening van mij als ondernemer.
5.3.12 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
5.4 Garantie en conformiteit
5.4.1 Ik sta er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen sta ik er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
5.4.2 Een door mij, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die jij op grond van de overeenkomst tegenover mij kan doen gelden.
5.4.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 7 dagen na levering aan mij schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten gebeurt in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
5.4.4 De garantietermijn van mij komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de opdrachtgever of consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
5.4.5 De garantie geldt niet wanneer:
Artikel 6 Wijziging of annulering opdracht/overeenkomst
6.1 Mijn aanbod/offerte is gebaseerd op de informatie die jij hebt verstrekt bij de briefing of intake. Als deze informatie onvolledig of onjuist was, of jouw wensen/vereisten als opdrachtgever veranderen (waardoor de opdracht door jou dusdanig gewijzigd of aangepast wordt en dit leidt tot meer uitvoerende uren of verlengde reistijd), dan is er sprake van een aanvullende opdracht. Voor deze aanvullende opdracht volgt een nieuwe offerte.
6.2 Als jij als opdrachtgever de opdracht of overeenkomst wijzigt, dan wordt mogelijk de vooraf overeengekomen (aan)levertijd overschreden.
6.3 Als de opdracht wordt uitgesteld of geannuleerd, dan ben ik vanuit Kanzi niet verplicht om diensten te leveren die nog niet uitgevoerd of gereed zijn. Ik heb in dit geval wel recht op betaling voor de reeds verrichte arbeid en op een annuleringsvergoeding voor het niet uitgevoerde deel van de opdracht.
6.4 Als er sprake is van overmacht, door bijvoorbeeld ziekte, arbeidsongeschiktheid, noodweer, uitval elektriciteit of internetverbinding, beperkingen (openbaar) vervoer of gevolgen van wettelijke maatregelen vanuit de overheid, dan informeer ik indien mogelijk direct de opdrachtgever en andersom. In dat geval wordt een nieuwe datum afgesproken: wel in vóóraf onderling overleg met schriftelijke bevestiging van wederzijdse beschikbaarheid op de nieuwe datum.
6.5 Als de overmachtssituatie langer dan twee maanden duurt, dan wordt met wederzijdse afstemming de opdracht/overeenkomst schriftelijk beëindigd. Je hebt in dat geval de verplichting om het reeds uitgevoerde deel van de diensten naar redelijkheid te vergoeden. Je hebt geen recht op een kostenvergoeding of vergoeding voor eventueel geleden schade.
6.6 Wanneer er sprake is van:
6.7 Als de overeenkomst wordt ontbonden, dan zijn de vorderingen van mij op jou onmiddellijk opeisbaar. Als ik de nakoming van de verplichtingen opschort, behoud ik mijn aanspraken vanuit de wet en de overeenkomst.
6.8 Bijzondere voorwaarden bij annuleringen van opdrachten en/of overeenkomsten van trainingen zijn de volgende annuleringsvoorwaarden:
6.9 Bijzondere voorwaarden bij annuleringen van opdrachten en/of overeenkomsten betreffende coaching of individuele sessies: Afspraken dienen minimaal 24 uur van te voren per e-mail te worden afgezegd, waarna een nieuwe afspraak kan worden gepland. Als de afspraak later dan 24 uur van tevoren wordt afgezegd, dan breng ik hiervoor de kosten bij je in rekening.
Artikel 7 Herroepingsrecht
7.1 Bij levering van producten
7.1.1 Bij de aankoop van producten heb jij de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen of de wettelijk geldende termijn daarvan. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door jou, of een vooraf door jou aangewezen en aan mij bekend gemaakte vertegenwoordiger.
7.1.2 Tijdens de bedenktijd ga je zorgvuldig om met het product en de verpakking. Je zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Indien je van je herroepingsrecht gebruik maakt, retourneer je het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan mij, conform de door mij verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
7.1.3 Wanneer je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, ben je verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan mij. Het kenbaar maken doe je met het modelformulier of per e-mail. Nadat je kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van je herroepingsrecht, dien je het product binnen 14 dagen retour te sturen. Daarbij dien jij als consument te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
7.1.4 Indien je na afloop van de in lid 7.1.2 en 7.1.3 genoemde termijnen niet kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van je herroepingsrecht resp. het product niet aan mij hebt teruggezonden, dan is de koop een feit.
7.2 Bij levering van diensten
7.2.1 Bij levering van diensten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het tekenen van de opdrachtbevestiging of aangaan van de opdracht/overeenkomst.
7.2.2 Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, laat je direct weten dat je daar gebruik van wilt maken na aangaan van de overeenkomst bij het aanbod en/of de offerte.
7.3 Kosten in geval van herroeping
7.3.1 Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending van producten voor jouw rekening.
7.3.2 Als je al een bedrag betaald hebt, zal ik dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door mij als ondernemer of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling vindt plaats via de zelfde betaalmethode die door jou is gebruikt, tenzij je nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
7.3.3 Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door jou als consument, ben je aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
7.3.4 Jij bent als consument niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product, wanneer door mij niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
7.4 Uitsluiting herroepingsrecht
7.4.1 Als ondernemer heb ik het recht om het herroepingsrecht van jou uit te sluiten voor producten zoals omschreven in lid 7.4.2 en 7.4.3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts als ik dit duidelijk in het aanbod, althans vóór het sluiten van de overeenkomst, heb vermeld.
7.4.2 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
7.4.3 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van jou als consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
Artikel 8 Tarieven en kosten
8.1 Gedurende de in het aanbod/ de offerte vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
8.2 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan, als zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
8.3 Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ik dit als ondernemer bedongen heb en:
8.4 De in het aanbod of offerte van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders toegelicht.
8.5 Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten ben ik als ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
8.6 Prijzen en tarieven zijn voorafgaande aan de overeenkomst duidelijk voor jou als opdrachtgever of consument. In het aanbod of de offerte wordt nadrukkelijk genoemd of er sprake is van:
8.7 Als je als opdrachtgever verzoekt om werkzaamheden uit te voeren die niet binnen de afgesproken prijs of offerte vallen, dan leidt dit tot een nieuwe offerte/overeenkomst.
Artikel 9 Betaling
9.1 Online aankopen van producten worden direct online afgerekend tijdens het betaalproces. In alle andere gevallen, voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door jou als consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 7 lid 1.
9.2 Alle betalingen van factureerde opdrachten en/of diensten dienen binnen veertien dagen na facturatie te worden gestort op de door mij op de factuur aangegeven bankrekening.
9.3 Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt, stuur ik je een herinnering waarin ik aangeef, dat er bij niet tijdige betaling administratiekosten worden doorberekend. Als na de aanmaning niet tot betaling is overgegaan, dan worden de administratiekosten verhoogd bij ingebrekestelling. De opdrachtgever/consument is dan van rechtswege in verzuim en de ondernemer kan vanaf die datum de wettelijke rente in rekening brengen. De opdrachtgever/consument zal ook op de hoogte worden gebracht van de ontzegging van toegang tot het programma, de training, workshop, Facebookgroepen en/of coaching gesprekken. Bij uitblijven van betaling wordt er een incassobureau ingeschakeld. De incassokosten ter invordering van de openstaande bedragen zijn voor jouw rekening.
9.4 Indien je als opdrachtgever de geleverde dienst, bijvoorbeeld de geschreven tekst, niet gebruikt of zelf aanpast, ben je toch verplicht de factuur te voldoen.
9.5 Bij opdrachten van grote omvang over een langere termijn, werken we met vooraf bepaalde termijnfacturen. Ook als je de bijvoorbeeld geschreven teksten nog niet daadwerkelijk gebruikt of inzet. Ik heb het recht om te pauzeren met de uitvoering van de opdracht, als de termijnbetaling uitblijft, totdat jij als opdrachtgever de termijnfactuur betaald hebt. Indien ik onverhoopt door de te late betaling door jou als opdrachtgever de voorgestelde planning niet in staat ben te halen, dan is dat niet aan mij toe te rekenen.
Artikel 10 Auteursrechten en intellectueel eigendom
10.1 Het intellectueel eigendom van teksten die ik vanuit Kanzi specifiek voor jou schrijf, blijft bij Kanzi. Zodra de officiële oplevering en de volledige betaling heeft plaatsgevonden, mogen de geschreven teksten eenmalig alleen door jou worden gebruikt in publicaties op het van tevoren bepaalde medium en voor het doel zoals we dat in de offerte en/of overeenkomst hebben vastgelegd. Ten behoeve van herhaaldelijke publicatie, of gebruik op andere media zal toestemming van mij en een aanvullende overeenkomst nodig zijn.
10.2 Als ik jouw teksten redigeer of herschrijf, dan zijn de auteursrechten van jou.
10.3 Bij substantiële wijzigingen of aanpassingen van de hand van de opdrachtgever zonder vooraf overleg met of toestemming van Kanzi, kan op basis van de Auteurswet verder gebruik van de betreffende tekst verboden worden. Daarnaast zal ik je vragen om mijn naam weg te halen bij de tekst waar ik niet langer achtersta, dat is mijn persoonlijkheidsrecht. Indien de betreffende publicatie niet meer ongedaan gemaakt kan worden, ben je mij een schadevergoeding verschuldigd. Als opdrachtgever ben je in deze gevallen dan nog steeds verplicht aan de betalingsvoorwaarden van Kanzi te voldoen.
10.4 Je maakt inbreuk op het auteursrecht als je:
10.5 Met betrekking tot eigen teksten en publicaties van Kanzi ligt ook het intellectueel eigendom, inclusief auteursrechten, bij Kanzi. Niets uit de teksten, afbeeldingen, formulieren, trainingsmateriaal, e-books, uitgaven mag zonder toestemming van Kanzi worden gekopieerd, gefotografeerd, verspreid, aangepast of opgenomen in (online) opleidingsmateriaal of worden gedeeld met derden. Het is daarnaast ook niet toegestaan om bij Kanzi opgedane kennis commercieel te verkopen aan derden of te integreren binnen jouw eigen programma zonder mijn toestemming. Bij inbreuk hierop ben je Kanzi een schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 11 Aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid
11.1 Met de aanlevering van een te redigeren tekst aan Kanzi, waarvan de opdrachtgever deze naar eigen zeggen geschreven heeft, verklaart de opdrachtgever tevens automatisch naar Kanzi dat de opdrachtgever hierbij géén auteursrechten van derden heeft geschonden.
11.2 De data van planning, uitvoering en oplevering van opdrachten worden in overleg vastgesteld en schriftelijk vastgelegd. Als ondernemer span ik mij maximaal in om afgesproken deadlines en tijden te halen. Of deze deadlines en tijden gehaald worden, is uiteraard mede afhankelijk van jouw inzet als opdrachtgever. Door het al dan niet nakomen van overeengekomen afspraken, zoals over aanlevering en terugkoppeling bij correctierondes. Als ik een deadline niet haal, dan ben ik niet aansprakelijk voor daaruit voortvloeiende schade, tenzij specifiek anders overeengekomen. Teksten worden over en weer aangeleverd per e-mail als Word- of PDF-document.
11.3 Ik draag als tekstschrijver vanuit Kanzi verantwoordelijkheid voor de taalkundige kwaliteit van de tekst. Jij hebt als opdrachtgever zonder uitzondering de plicht om de teksten nadien te controleren op (schrijf)fouten en eventuele inhoudelijke onjuistheden of onzorgvuldigheden. Jij aanvaardt de daaruit voortvloeiende verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade door onjuistheden, fouten, onvolledige of onjuiste informatie in de teksten.
11.4 Als de opdrachtgever de door Kanzi geschreven tekst overdraagt aan een vormgever of drukker of printer, dan heeft de opdrachtgever zelf de verantwoordelijkheid om deze tekst voorafgaande aan die overdracht te controleren op fouten of onjuistheden. Een opdrachtgever kan het risico hierop verkleinen door het verzoeken om een drukproef bij de drukker. Als een opdrachtgever de controle niet zorgvuldig uitvoert of nalaat, ben ik ook niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor eventuele fouten die in de tekst staan.
11.5 De opdrachtgever of consument is altijd zelf eindverantwoordelijk voor het uitvoeren of opvolgen van adviezen vanuit Kanzi. Mocht ik bij ondeskundigheid, opzettelijke nalatigheid of roekeloosheid bij de uitvoering van mijn diensten toch aansprakelijk gesteld worden, dan blijft het schadebedrag beperkt tot maximaal het factuurbedrag of het maximale bedrag dat mijn verzekering uitkeert. De aansprakelijkheid geldt nooit voor indirecte schades zoals gevolgschade, derving van inkomsten, bedrijfsstagnatie, of verlies van spaargelden.
11.6 Indien het vereist is voor een goede uitvoering van de overeenkomst, heb ik het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit wordt vooraf nadrukkelijk vooraf met jou als opdrachtgever besproken. Ik ben, tenzij in het geval vanuit mijn kant sprake is van opzet of grove schuld, niet aansprakelijk voor tekortkomingen van deze derden.
11.7 Als deze derden hun aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van mijn overeenkomst met jou willen beperken, dan ga ik er vanuit en bevestig ik bij deze dat alle overeenkomsten tussen jou en mij de bevoegdheid met zich meebrengen, om een dergelijke aansprakelijkheidsbeperking namens jou te aanvaarden.
11.8 Met de overeenkomst tussen jou en mij, verbind ik mij aan een inspanningsverplichting en niet aan een resultaatsverplichting. Ik zal mij maximaal inspannen om met en voor jou een positief resultaat te behalen, maar ik kan niet garanderen dat dit resultaat zal worden bereikt. Bij de uitvoering van de overeenkomst, handel ik op integere wijze zoals van een redelijk handelend en bekwame vakkracht verwacht mag worden.
11.9 Ik ben niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies, of vernietiging van voorwerpen, materialen of gegevens van de consument, deelnemer of opdrachtgever tijdens de opdracht, trainingen, workshops en persoonlijke sessies. Het risico hiervan is voor de opdrachtgever of deelnemer.
11.10 De deelnemer, opdrachtgever, coachee of consument is zelf verantwoordelijk voor de lichamelijke en/of geestelijke geschiktheid wanneer er gebruik wordt gemaakt van de diensten van Kanzi. Kanzi is nooit aansprakelijk voor de directe of indirecte gevolgen van het ontbreken van die geschiktheid.
11.11 Kanzi is niet aansprakelijk voor letsel- of andere schade ontstaan ten gevolge van deelname aan of afname van een dienst, zoals tijdens workshops, trainingen of individuele sessies.
Artikel 12 Disclaimer bij individuele persoonlijke sessies
12.1 De eventueel gebruikte methoden als Touch of Matrix™ en Brainspotting tijdens individuele persoonlijke sessies, zijn niet geschikt of bedoeld als vervanging voor acute medische interventie. De gehanteerde methoden zijn middelen, maar niet het enige middel. Kanzi, Touch of Matrix™ en/of Brainspotting sluiten geen enkel ander middel uit. Indien u wilt stoppen met medicijnen, therapie of interventie van een andere discipline is dat iets tussen u en de betreffende beoefenaar van deze andere discipline. Kanzi, de behandelmethoden Touch of Matrix™ en Brainspotting nemen geen impliciete of expliciete bestaande verantwoordelijkheid over van andere therapeuten of therapievormen, inclusief interventies of medicatie.
12.2 Wij beroepskrachten die methoden als Touch of Matrix en Brainspotting toepassen, onthouden ons van het doen van uitspraken over behandelingen, medicatie of interventies van andere disciplines; dat wil zeggen: wij doen geen uitspraken over vakgebieden buiten Touch of Matrix of Brainspotting en hebben niet de intentie om een andere behandeling, interventie of medicatie te doorkruisen. Hoewel Touch of Matrix en Brainspotting fantastische resultaten opleveren, is het niet gegarandeerd dat het voor iedereen werkt. U blijft ten allen tijde persoonlijk verantwoordelijk voor uw eigen gezondheid en voor wat u met Touch of Matrix of Brainspotting doet en de verantwoordelijkheid kan nimmer worden afgeschoven op de coach, therapeut, de trainer of de mensen die het gepatenteerd hebben of uitgevonden.
Artikel 13 Klachten en geschillen
13.1 Op overeenkomsten tussen mij en jou waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook als jij woonachtig bent in het buitenland.
13.2 Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
13.3 Ik beschik over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandel de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
13.4 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst of in het geval van een toerekenbare tekortkoming, moeten binnen 14 dagen volledig en duidelijk omschreven schriftelijk worden ingediend bij mij, nadat jij de gebreken hebt geconstateerd. Zodat ik staat ben om mijn verplichtingen na te komen, of eventuele fouten te herstellen, of schade te beperken, of op te heffen. Datzelfde geldt voor klachten over de facturatie van Kanzi.
13.5 Bij mij ingediende klachten worden, binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door mij binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer jij een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
13.6 Bij sprake van een geschil zullen jij en ik dit onderling proberen te schikken. Als dit onmogelijk is, zal ons geschil worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement van waar Kanzi gevestigd is, zijnde Midden-Nederland.
13.7 Aan het voorleggen van een geschil aan een geschillencommissie zijn kosten verbonden, die door de consument of opdrachtgever betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten over specifiek online aankopen aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
13.8 De Wkkgz is verplicht sinds 1 januari 2017. Deze afkorting Wkkgz staat voor Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg. In deze wet heeft de overheid per 1 januari 2017 vastgelegd wat goede zorg inhoudt en wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Mandy van der Zeeuw is met Kanzi voor de Wkkgz geregistreerd en aangesloten bij het NIBIG.
13.9 Een klacht schort de verplichtingen van mij niet op, tenzij ik schriftelijk anders aangeef.
13.10 Indien een klacht gegrond wordt bevonden door mij, zal ik naar mijn keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. Of kosteloos een naar verhouding redelijke vervangende dienst aanbieden.
Artikel 14 Geheimhouding en persoonsgegevens
14.1 Als ik tijdens de opdracht met vertrouwelijke informatie in aanraking kom, dan ga ik daar vertrouwelijk mee om en blijft die informatie binnen de vier muren. Geef wel altijd duidelijk en specifiek aan welke informatie vertrouwelijk is. Ook na de opdracht blijft de informatie vertrouwelijk.
14.2 Jouw informatie deel ik alleen met derden als:
14.3 Jouw privacy is belangrijk voor mij en ik gebruik jouw persoonsgegevens alleen binnen het kader van mijn dienstverlening aan jou. Ik houd mij daarbij aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wil je meer informatie over welke gegevens ik verwerk, met welk doel en hoe? Dan kun je die lezen in mijn Privacyverklaring op www.kanzi.nl en www.kanziwoorden.nl.
Artikel 15 Aanvullende of afwijkende bepalingen
15.1 Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van jou zijn en leggen we schriftelijk vast, zodat je ze ook kunt opslaan en bewaren.
15.2 Bij discrepantie tussen deze algemene voorwaarden en de overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, gaat het bepaalde in de overeenkomst voor.
15.3 Als ondernemer ben ik bevoegd om wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen. Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip. Deze gewijzigde voorwaarden zal ik je tijdig per e-mail sturen. De voorwaarden treden in dat geval in werking zodra je de wijziging hebt ontvangen. De meest actuele versie van de algemene voorwaarden wordt digitaal meegezonden met offertes en zal te vinden zijn op www.kanzi.nl en www.kanziwoorden.nl.
Shortcut naar de annuleringsvoorwaarden? Artikel 6, you’re welcome. 😊
Artikel 1 Algemeen
Dit zijn de algemene voorwaarden van Kanzi. Om dit document leesbaar te houden, kies ik voor de ‘ik’-vorm. Waar ‘ik’, ‘mij’ of ‘mijn’ staat, wordt Mandy van der Zeeuw van het bedrijf Kanzi als ondernemer bedoeld. Waar ik de termen ‘je/jij’ of ‘jou/jouw’ gebruik, bedoel ik jou als opdrachtgever, deelnemer of consument.
Artikel 2 Definities
Algemene Voorwaarden: de huidige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Bedenktijd: de termijn waarbinnen jij als consument gebruik kunt maken van je herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd.
Diensten: Alle diensten uit het aanbod van Kanzi, zoals: copywriting, advies, training, inzet als trainingsacteur, coaching(trajecten), behandelingen, live en/of online workshops/trainingen en nog meer.
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand die gaat over een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting verspreid is over een langere tijd, zoals een cursus.
Herroepingsrecht: jouw recht om binnen je bedenktijd toch maar niet met mij in zee te gaan, nadat je die overeenkomst op afstand met mij sloot. Even goede vrienden.
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping dat de ondernemer ter beschikking stelt, die een consument kan invullen, wanneer hij of zij gebruik wil maken van het herroepingsrecht.
Offerte: De door mij omschreven werkzaamheden, het doel ervan en begroting van de kosten ervan.
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon, ik dus, die producten en/of diensten op locatie of op afstand aan opdrachtgevers en consumenten aanbiedt, jou dus.
Opdracht: het verzoek van de opdrachtgever aan Kanzi om tegen betaling werkzaamheden te verrichten, zoals beschreven in de offerte of overeenkomst.
Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die de opdracht tot de werkzaamheden heeft gegeven.
Overeenkomst: een tussen de opdrachtgever en Kanzi gesloten overeenkomst tot aanneming en uitvoering van een opdracht.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst tussen jou en mij over een product of dienst die mondeling, via mail, chat of de webshop tot stand kwam.
Schriftelijk: Zowel schriftelijk (per brief) als per e-mail.
Artikel 3 Identiteit ondernemer
Kanzi: eenmanszaak van Mandy van der Zeeuw, opgenomen in het handelsregister van de Kamer van Koophandel van Utrecht onder nummer 30176219, ook handelend onder de namen kanziwoorden, kanzitraining, kanzicoaching en merknaam Studio Joepie.
Vestigingsadres: Topaashof 15, 3402 ZG IJsselstein
E-mail: [email protected]
BTW nummer: NL001666214B56
Artikel 4 Toepasselijkheid
4.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming, inhoud en nakoming van alle contacten, elk aanbod, alle offertes, overeenkomsten op afstand, producten, bestellingen en diensten tussen Kanzi (ondernemer) en de opdrachtgever/consument, zowel mondeling als schriftelijk aangegaan.
4.2 Door de opdrachtgever gehanteerde voorwaarden, die in strijd zijn met deze algemene voorwaarden van Kanzi, kunnen niet worden erkend, tenzij ze door jou als opdrachtgever en Kanzi schriftelijk specifiek voor akkoord zijn verklaard.
Toegang tot de Algemene Voorwaarden
4.3 Voordat we de overeenkomst op afstand sluiten, krijg jij toegang tot de algemene voorwaarden. Aan te klikken in het verkoopproces, of via mail of in te zien op de website.
4.4 De algemene voorwaarden zijn voor de overeenkomst ook zichtbaar en te downloaden op de website. Uiteraard kun je als dat niet lukt, ook een mailtje sturen en dan sturen we ze je kosteloos toe.
4.5 Als naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het derde en vierde lid van overeenkomstige toepassing en kun je je bij tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor jou het meest gunstig is.
4.6 Als één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand. En zal de betreffende bepaling in onderling overleg vervangen worden, door een bepaling die daar zoveel mogelijk bij in de buurt komt.
4.7 Als deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een rechtsverhouding tussen mij en jou, dan word je geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op daarna gesloten overeenkomsten.
4.8 Deze algemene voorwaarden gelden ook bij verlenging(en) van het aanbod, aanbiedingen en overeenkomsten met mij.
4.9 Staat iets er niet in of is iets onduidelijk? Dan wordt er gekeken naar de bedoeling van de Algemene Voorwaarden.
Artikel 5 Totstandkoming van een opdracht of overeenkomst
5.1 Het aanbod of de offerte van producten en/of diensten
5.1.1 Standaard heeft een aanbod of offerte een geldigheidsduur van twee weken. Als dit voor een bepaald aanbod afwijkt, of onder bepaalde voorwaarden, dan wordt dit in het aanbod vermeld.
5.1.2 Het aanbod en/of de offerte is vrijblijvend. Ik heb het recht om een aanbod of offerte te wijzigen en aan te passen.
Afbeeldingen
5.1.3 Het aanbod/de offerte bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Als ik daarin gebruik maak van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden mij als ondernemer niet.
5.1.4 Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5.1.5 Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ik kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren op jouw scherm, exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
Rechten en verplichtingen bij de aanvaarding van een aanbod
5.1.6 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor jou duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van verzending indien van toepassing;
- de eventuele reisafstand en reiskosten in prijs per kilometer;
- de manier waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor acceptatie van het aanbod of de offerte, dan wel de termijn waarbinnen ik als ondernemer de prijs garandeer;
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze door jou te raadplegen is;
- de manier waarop jij als consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door jou verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
- eventuele van toepassing zijnde gedragscodes waaraan ik mij als ondernemer heb onderworpen en de wijze waarop de jij deze gedragscodes langs elektronische weg kunt raadplegen;
- de minimale en maximale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
5.1.7 Als het om de levering van een tekst gaat, dan heeft de offerte betrekking op de levering van de concepttekst en maximaal 1 correctieronde van één uur ter herziening, in overleg met de opdrachtgever. Aanvullende herzieningen, correcties of wijzigingen zijn niet in de geoffreerde prijs inbegrepen en worden apart gefactureerd tegen het gangbare tarief van Kanzi voor copywriting.
5.1.8 Een opdracht kan ook tot stand komen door een mondelinge afspraak, zoals het afspreken van een persoonlijke (coaching)sessie.
5.1.9 De individuele sessies komen niet in aanmerking voor vergoeding door de zorgverzekeraar.
5.1.10 De duur van een persoonlijke sessie kan variëren..
5.1.11 Kom je te laat bij een sessie of loopt de sessie uit? Je betaalplicht blijft bestaan, ook als door te laat komen de sessie korter duurt.
5.2 De opdracht en/of overeenkomst
5.2.1 De opdracht/overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in artikel 5 lid 2.6, tot stand op het moment van aanvaarding door jou als opdrachtgever of consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Er is sprake van een opdracht/overeenkomst, wanneer je mij schriftelijk akkoord geeft op de offerte en ik de opdracht heb bevestigd, per post of e-mail. Als jij feitelijk geen schriftelijk akkoord hebt gegeven, maar wel al aanzet tot en meewerkt in de uitvoering van de opdracht, of mondeling instemt dat ik start met mijn werkzaamheden: dan geef je daarmee je akkoord en is de opdracht/overeenkomst tot stand gekomen.
Mondelinge toezeggingen moeten schriftelijk zijn bevestigd
5.2.2 Door mij gedane mondelinge toezeggingen zijn pas bindend zodra ik deze schriftelijk heb bevestigd.
5.2.3 Als jij het aanbod van een product of dienst langs elektronische weg hebt aanvaard, bevestig ik als ondernemer meteen de ontvangst daarvan. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door mij is bevestigd, kun jij de overeenkomst ontbinden.
Wat staat er in de opdrachtbevestiging?
5.2.4 In de opdrachtbevestiging van diensten wordt de opdracht kort omschreven:
- wat is het doel en het gebruiksdoel;
- wat is de omvang van de opdracht;
- specifieke data, tijden en locatie als die al bekend zijn;
- de namen en inbreng van de opdrachtgever en/of andere betrokkenen en hun vooraf omschreven taken;
- uiterste wederzijdse aanlevertermijnen van noodzakelijke gegevens/input.
5.2.5 Als de overeenkomst elektronisch tot stand komt, tref ik als ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorg ik voor een veilige webomgeving. Indien jij als consument elektronisch kunt betalen, zal ik als ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
5.2.6 Ik kan mij als ondernemer - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of jij als consument aan je betalingsverplichtingen kunt voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Als ik als ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heb om de overeenkomst niet aan te gaan, mag ik een bestelling of aanvraag weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.2.7 Ik zal bij het product of dienst aan jou de volgende informatie, schriftelijk meesturen, zodat je dat naar eigen wens kunt opslaan en bewaren:
- het bezoekadres van mijn vestiging en waar je met klachten terecht kunt;
- de voorwaarden waaronder en hoe jij als consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding over het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de in artikel 5 lid 1.6 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij ik deze gegevens al aan jou heb verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst als de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
5.2.8 In geval van een duurtransactie, is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
5.2.9 Bijzondere voorwaarde bij offertes aangaande teksten, copywriting en content: als de opdrachtgever een zelfgeschreven tekst aanlevert, heeft de offerte betrekking op de aangeleverde concepttekst. Daarbij is er de mogelijkheid na overleg met de opdrachtgever tot eenmaal een eventuele herziening van de betreffende tekst.
5.3 Levering en uitvoering
5.3.1 Als ondernemer draag ik zorg voor een optimale levering en uitvoering van diensten of producten.
5.3.2 Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten of diensten.
5.3.3 Als plaats van levering van product en/of dienst, geldt het adres dat jij aan mij kenbaar hebt gemaakt.
5.3.4 Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 3.5 van dit artikel is vermeld, zal ik als ondernemer geaccepteerde bestellingen van producten direct tot binnen maximaal 30 dagen uitvoeren, tenzij jij akkoord bent gegaan met een langere leveringstermijn. Als de bezorging of levering vertraging oploopt, dan laat ik dat met spoed weten. Jij hebt in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
5.3.5 Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kun je als consument of opdrachtgever geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn of niet tijdige levering door mij, geeft jou als opdrachtgever of consument geen recht op schadevergoeding, ontbinding van de overeenkomst of niet-nakoming van enige verplichting jegens Kanzi.
5.3.6 Jij draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan ik aangeef dat deze noodzakelijk zijn, of waarvan jij redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze nodig zijn voor het op juiste wijze uitvoeren van de overeenkomst, op tijd aan mij worden verstrekt om de overeenkomst uit te kunnen voeren.
5.3.7 Als deze benodigde gegevens niet op tijd aan mij zijn verstrekt, heb ik het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de extra kosten die deze vertraging met zich meebrengt, volgens mijn gebruikelijke tarieven bij jou in rekening te brengen.
5.3.8 Ik doe als ondernemer mijn uiterste best om kwalitatief hoogstaand werk te leveren in overeenstemming met de briefing, overeenkomst en de professionele normen. Van jou als opdrachtgever of consument verwacht ik dat je me volledig, correct en naar waarheid informeert.
5.3.9 Als is afgesproken dat de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd, kan ik de uitvoering van zaken in de erop volgende fase opschorten, totdat jij de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk hebt goedgekeurd.
5.3.10 In geval van ontbinding van de overeenkomst of opdracht conform het lid 3.4 van dit artikel, zal ik het bedrag dat jij als consument of opdrachtgever al betaald hebt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5.3.11 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal ik mij als ondernemer inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen, daarover mail ik je voorafgaande aan het verzenden ervan. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn in dit specifieke geval voor rekening van mij als ondernemer.
5.3.12 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
5.4 Garantie en conformiteit
5.4.1 Ik sta er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen sta ik er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
5.4.2 Een door mij, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die jij op grond van de overeenkomst tegenover mij kan doen gelden.
5.4.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 7 dagen na levering aan mij schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten gebeurt in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
5.4.4 De garantietermijn van mij komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de opdrachtgever of consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
5.4.5 De garantie geldt niet wanneer:
- de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
- de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 6 Wijziging of annulering opdracht/overeenkomst
6.1 Mijn aanbod/offerte is gebaseerd op de informatie die jij hebt verstrekt bij de briefing of intake. Als deze informatie onvolledig of onjuist was, of jouw wensen/vereisten als opdrachtgever veranderen (waardoor de opdracht door jou dusdanig gewijzigd of aangepast wordt en dit leidt tot meer uitvoerende uren of verlengde reistijd), dan is er sprake van een aanvullende opdracht. Voor deze aanvullende opdracht volgt een nieuwe offerte.
6.2 Als jij als opdrachtgever de opdracht of overeenkomst wijzigt, dan wordt mogelijk de vooraf overeengekomen (aan)levertijd overschreden.
6.3 Als de opdracht wordt uitgesteld of geannuleerd, dan ben ik vanuit Kanzi niet verplicht om diensten te leveren die nog niet uitgevoerd of gereed zijn. Ik heb in dit geval wel recht op betaling voor de reeds verrichte arbeid en op een annuleringsvergoeding voor het niet uitgevoerde deel van de opdracht.
6.4 Als er sprake is van overmacht, door bijvoorbeeld ziekte, arbeidsongeschiktheid, noodweer, uitval elektriciteit of internetverbinding, beperkingen (openbaar) vervoer of gevolgen van wettelijke maatregelen vanuit de overheid, dan informeer ik indien mogelijk direct de opdrachtgever en andersom. In dat geval wordt een nieuwe datum afgesproken: wel in vóóraf onderling overleg met schriftelijke bevestiging van wederzijdse beschikbaarheid op de nieuwe datum.
6.5 Als de overmachtssituatie langer dan twee maanden duurt, dan wordt met wederzijdse afstemming de opdracht/overeenkomst schriftelijk beëindigd. Je hebt in dat geval de verplichting om het reeds uitgevoerde deel van de diensten naar redelijkheid te vergoeden. Je hebt geen recht op een kostenvergoeding of vergoeding voor eventueel geleden schade.
6.6 Wanneer er sprake is van:
- het niet nakomen van de in de overeenkomst gemaakte afspraken;
- grensoverschrijdend- of wangedrag;
- een (aankomend) faillissement;
- liquidatie van jouw onderneming;
- (aanvraag van) surseance van betaling door jou;
- beslaglegging – als en voor zover het beslag niet binnen 3 maanden is opgeheven – ten laste van jou, van schuldsanering of een andere omstandigheid, waardoor jij niet langer vrijelijk over je vermogen kunt beschikken;
6.7 Als de overeenkomst wordt ontbonden, dan zijn de vorderingen van mij op jou onmiddellijk opeisbaar. Als ik de nakoming van de verplichtingen opschort, behoud ik mijn aanspraken vanuit de wet en de overeenkomst.
6.8 Bijzondere voorwaarden bij annuleringen van opdrachten en/of overeenkomsten van trainingen zijn de volgende annuleringsvoorwaarden:
- Bij een schriftelijke annulering tot 6 weken voorafgaande aan de opdracht/overeenkomst zijn er geen kosten. Behoudens het feit dat er nog geen inspanningen geleverd zijn door mij.
- Bij een schriftelijke annulering binnen een periode van 6 tot 2 weken voorafgaande aan de opdracht/overeenkomst, wordt 50% van de afgesproken vergoeding gefactureerd door Kanzi.
- Bij een schriftelijke annulering binnen een periode van 2 weken tot aan de opdracht of overeenkomst zelf, wordt 100% van het overeengekomen bedrag gefactureerd door Kanzi aan jou als opdrachtgever.
- Bij een annulering op de dag zelf, wanneer ik al onderweg ben naar de betreffende locatie, wordt 100% alsmede de reistijd en reiskosten in rekening gebracht.
- Worden annuleringen of wijzigingen mondeling of per telefoon doorgegeven, dan is het risico voor de tenuitvoerlegging van de wijzigingen voor rekening jou als opdrachtgever.
6.9 Bijzondere voorwaarden bij annuleringen van opdrachten en/of overeenkomsten betreffende coaching of individuele sessies: Afspraken dienen minimaal 24 uur van te voren per e-mail te worden afgezegd, waarna een nieuwe afspraak kan worden gepland. Als de afspraak later dan 24 uur van tevoren wordt afgezegd, dan breng ik hiervoor de kosten bij je in rekening.
Artikel 7 Herroepingsrecht
7.1 Bij levering van producten
7.1.1 Bij de aankoop van producten heb jij de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen of de wettelijk geldende termijn daarvan. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door jou, of een vooraf door jou aangewezen en aan mij bekend gemaakte vertegenwoordiger.
7.1.2 Tijdens de bedenktijd ga je zorgvuldig om met het product en de verpakking. Je zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Indien je van je herroepingsrecht gebruik maakt, retourneer je het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan mij, conform de door mij verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
7.1.3 Wanneer je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, ben je verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan mij. Het kenbaar maken doe je met het modelformulier of per e-mail. Nadat je kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van je herroepingsrecht, dien je het product binnen 14 dagen retour te sturen. Daarbij dien jij als consument te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
7.1.4 Indien je na afloop van de in lid 7.1.2 en 7.1.3 genoemde termijnen niet kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van je herroepingsrecht resp. het product niet aan mij hebt teruggezonden, dan is de koop een feit.
7.2 Bij levering van diensten
7.2.1 Bij levering van diensten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het tekenen van de opdrachtbevestiging of aangaan van de opdracht/overeenkomst.
7.2.2 Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, laat je direct weten dat je daar gebruik van wilt maken na aangaan van de overeenkomst bij het aanbod en/of de offerte.
7.3 Kosten in geval van herroeping
7.3.1 Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending van producten voor jouw rekening.
7.3.2 Als je al een bedrag betaald hebt, zal ik dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door mij als ondernemer of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling vindt plaats via de zelfde betaalmethode die door jou is gebruikt, tenzij je nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
7.3.3 Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door jou als consument, ben je aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
7.3.4 Jij bent als consument niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product, wanneer door mij niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
7.4 Uitsluiting herroepingsrecht
7.4.1 Als ondernemer heb ik het recht om het herroepingsrecht van jou uit te sluiten voor producten zoals omschreven in lid 7.4.2 en 7.4.3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts als ik dit duidelijk in het aanbod, althans vóór het sluiten van de overeenkomst, heb vermeld.
7.4.2 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- die door mij tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van jou;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
7.4.3 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van jou als consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
Artikel 8 Tarieven en kosten
8.1 Gedurende de in het aanbod/ de offerte vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
8.2 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan, als zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
8.3 Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ik dit als ondernemer bedongen heb en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen;
- jij de bevoegdheid hebt om de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat;
8.4 De in het aanbod of offerte van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders toegelicht.
8.5 Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten ben ik als ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
8.6 Prijzen en tarieven zijn voorafgaande aan de overeenkomst duidelijk voor jou als opdrachtgever of consument. In het aanbod of de offerte wordt nadrukkelijk genoemd of er sprake is van:
- een dagdeeltarief (gebruikelijk bij trainingen);
- een uurtarief (gebruikelijk bij opdrachten betreffende teksten/copywriting);
- een vooraf vast afgesproken projectprijs (waarvoor ik wellicht ten overvloede opnieuw verwijs naar artikel 6 lid 1 en 2);
- declaratie reistijd en/of reiskosten;
- verzendkosten indien van toepassing;
- administratieve kosten indien van toepassing.
8.7 Als je als opdrachtgever verzoekt om werkzaamheden uit te voeren die niet binnen de afgesproken prijs of offerte vallen, dan leidt dit tot een nieuwe offerte/overeenkomst.
Artikel 9 Betaling
9.1 Online aankopen van producten worden direct online afgerekend tijdens het betaalproces. In alle andere gevallen, voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door jou als consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 7 lid 1.
9.2 Alle betalingen van factureerde opdrachten en/of diensten dienen binnen veertien dagen na facturatie te worden gestort op de door mij op de factuur aangegeven bankrekening.
9.3 Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt, stuur ik je een herinnering waarin ik aangeef, dat er bij niet tijdige betaling administratiekosten worden doorberekend. Als na de aanmaning niet tot betaling is overgegaan, dan worden de administratiekosten verhoogd bij ingebrekestelling. De opdrachtgever/consument is dan van rechtswege in verzuim en de ondernemer kan vanaf die datum de wettelijke rente in rekening brengen. De opdrachtgever/consument zal ook op de hoogte worden gebracht van de ontzegging van toegang tot het programma, de training, workshop, Facebookgroepen en/of coaching gesprekken. Bij uitblijven van betaling wordt er een incassobureau ingeschakeld. De incassokosten ter invordering van de openstaande bedragen zijn voor jouw rekening.
9.4 Indien je als opdrachtgever de geleverde dienst, bijvoorbeeld de geschreven tekst, niet gebruikt of zelf aanpast, ben je toch verplicht de factuur te voldoen.
9.5 Bij opdrachten van grote omvang over een langere termijn, werken we met vooraf bepaalde termijnfacturen. Ook als je de bijvoorbeeld geschreven teksten nog niet daadwerkelijk gebruikt of inzet. Ik heb het recht om te pauzeren met de uitvoering van de opdracht, als de termijnbetaling uitblijft, totdat jij als opdrachtgever de termijnfactuur betaald hebt. Indien ik onverhoopt door de te late betaling door jou als opdrachtgever de voorgestelde planning niet in staat ben te halen, dan is dat niet aan mij toe te rekenen.
Artikel 10 Auteursrechten en intellectueel eigendom
10.1 Het intellectueel eigendom van teksten die ik vanuit Kanzi specifiek voor jou schrijf, blijft bij Kanzi. Zodra de officiële oplevering en de volledige betaling heeft plaatsgevonden, mogen de geschreven teksten eenmalig alleen door jou worden gebruikt in publicaties op het van tevoren bepaalde medium en voor het doel zoals we dat in de offerte en/of overeenkomst hebben vastgelegd. Ten behoeve van herhaaldelijke publicatie, of gebruik op andere media zal toestemming van mij en een aanvullende overeenkomst nodig zijn.
10.2 Als ik jouw teksten redigeer of herschrijf, dan zijn de auteursrechten van jou.
10.3 Bij substantiële wijzigingen of aanpassingen van de hand van de opdrachtgever zonder vooraf overleg met of toestemming van Kanzi, kan op basis van de Auteurswet verder gebruik van de betreffende tekst verboden worden. Daarnaast zal ik je vragen om mijn naam weg te halen bij de tekst waar ik niet langer achtersta, dat is mijn persoonlijkheidsrecht. Indien de betreffende publicatie niet meer ongedaan gemaakt kan worden, ben je mij een schadevergoeding verschuldigd. Als opdrachtgever ben je in deze gevallen dan nog steeds verplicht aan de betalingsvoorwaarden van Kanzi te voldoen.
10.4 Je maakt inbreuk op het auteursrecht als je:
- mijn werk publiceert zonder naamsvermelding of bronvermelding (tenzij dit nadrukkelijk schriftelijk overeengekomen is tussen ons);
- mijn teksten aanpast of aantast;
- mijn werk opnieuw gebruikt zonder toestemming;
- mijn werk publiceert op andere media dan overeengekomen;
- In dit geval ben je mij een schadevergoeding verschuldigd.
10.5 Met betrekking tot eigen teksten en publicaties van Kanzi ligt ook het intellectueel eigendom, inclusief auteursrechten, bij Kanzi. Niets uit de teksten, afbeeldingen, formulieren, trainingsmateriaal, e-books, uitgaven mag zonder toestemming van Kanzi worden gekopieerd, gefotografeerd, verspreid, aangepast of opgenomen in (online) opleidingsmateriaal of worden gedeeld met derden. Het is daarnaast ook niet toegestaan om bij Kanzi opgedane kennis commercieel te verkopen aan derden of te integreren binnen jouw eigen programma zonder mijn toestemming. Bij inbreuk hierop ben je Kanzi een schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 11 Aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid
11.1 Met de aanlevering van een te redigeren tekst aan Kanzi, waarvan de opdrachtgever deze naar eigen zeggen geschreven heeft, verklaart de opdrachtgever tevens automatisch naar Kanzi dat de opdrachtgever hierbij géén auteursrechten van derden heeft geschonden.
11.2 De data van planning, uitvoering en oplevering van opdrachten worden in overleg vastgesteld en schriftelijk vastgelegd. Als ondernemer span ik mij maximaal in om afgesproken deadlines en tijden te halen. Of deze deadlines en tijden gehaald worden, is uiteraard mede afhankelijk van jouw inzet als opdrachtgever. Door het al dan niet nakomen van overeengekomen afspraken, zoals over aanlevering en terugkoppeling bij correctierondes. Als ik een deadline niet haal, dan ben ik niet aansprakelijk voor daaruit voortvloeiende schade, tenzij specifiek anders overeengekomen. Teksten worden over en weer aangeleverd per e-mail als Word- of PDF-document.
11.3 Ik draag als tekstschrijver vanuit Kanzi verantwoordelijkheid voor de taalkundige kwaliteit van de tekst. Jij hebt als opdrachtgever zonder uitzondering de plicht om de teksten nadien te controleren op (schrijf)fouten en eventuele inhoudelijke onjuistheden of onzorgvuldigheden. Jij aanvaardt de daaruit voortvloeiende verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade door onjuistheden, fouten, onvolledige of onjuiste informatie in de teksten.
11.4 Als de opdrachtgever de door Kanzi geschreven tekst overdraagt aan een vormgever of drukker of printer, dan heeft de opdrachtgever zelf de verantwoordelijkheid om deze tekst voorafgaande aan die overdracht te controleren op fouten of onjuistheden. Een opdrachtgever kan het risico hierop verkleinen door het verzoeken om een drukproef bij de drukker. Als een opdrachtgever de controle niet zorgvuldig uitvoert of nalaat, ben ik ook niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor eventuele fouten die in de tekst staan.
11.5 De opdrachtgever of consument is altijd zelf eindverantwoordelijk voor het uitvoeren of opvolgen van adviezen vanuit Kanzi. Mocht ik bij ondeskundigheid, opzettelijke nalatigheid of roekeloosheid bij de uitvoering van mijn diensten toch aansprakelijk gesteld worden, dan blijft het schadebedrag beperkt tot maximaal het factuurbedrag of het maximale bedrag dat mijn verzekering uitkeert. De aansprakelijkheid geldt nooit voor indirecte schades zoals gevolgschade, derving van inkomsten, bedrijfsstagnatie, of verlies van spaargelden.
11.6 Indien het vereist is voor een goede uitvoering van de overeenkomst, heb ik het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit wordt vooraf nadrukkelijk vooraf met jou als opdrachtgever besproken. Ik ben, tenzij in het geval vanuit mijn kant sprake is van opzet of grove schuld, niet aansprakelijk voor tekortkomingen van deze derden.
11.7 Als deze derden hun aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van mijn overeenkomst met jou willen beperken, dan ga ik er vanuit en bevestig ik bij deze dat alle overeenkomsten tussen jou en mij de bevoegdheid met zich meebrengen, om een dergelijke aansprakelijkheidsbeperking namens jou te aanvaarden.
11.8 Met de overeenkomst tussen jou en mij, verbind ik mij aan een inspanningsverplichting en niet aan een resultaatsverplichting. Ik zal mij maximaal inspannen om met en voor jou een positief resultaat te behalen, maar ik kan niet garanderen dat dit resultaat zal worden bereikt. Bij de uitvoering van de overeenkomst, handel ik op integere wijze zoals van een redelijk handelend en bekwame vakkracht verwacht mag worden.
11.9 Ik ben niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies, of vernietiging van voorwerpen, materialen of gegevens van de consument, deelnemer of opdrachtgever tijdens de opdracht, trainingen, workshops en persoonlijke sessies. Het risico hiervan is voor de opdrachtgever of deelnemer.
11.10 De deelnemer, opdrachtgever, coachee of consument is zelf verantwoordelijk voor de lichamelijke en/of geestelijke geschiktheid wanneer er gebruik wordt gemaakt van de diensten van Kanzi. Kanzi is nooit aansprakelijk voor de directe of indirecte gevolgen van het ontbreken van die geschiktheid.
11.11 Kanzi is niet aansprakelijk voor letsel- of andere schade ontstaan ten gevolge van deelname aan of afname van een dienst, zoals tijdens workshops, trainingen of individuele sessies.
Artikel 12 Disclaimer bij individuele persoonlijke sessies
12.1 De eventueel gebruikte methoden als Touch of Matrix™ en Brainspotting tijdens individuele persoonlijke sessies, zijn niet geschikt of bedoeld als vervanging voor acute medische interventie. De gehanteerde methoden zijn middelen, maar niet het enige middel. Kanzi, Touch of Matrix™ en/of Brainspotting sluiten geen enkel ander middel uit. Indien u wilt stoppen met medicijnen, therapie of interventie van een andere discipline is dat iets tussen u en de betreffende beoefenaar van deze andere discipline. Kanzi, de behandelmethoden Touch of Matrix™ en Brainspotting nemen geen impliciete of expliciete bestaande verantwoordelijkheid over van andere therapeuten of therapievormen, inclusief interventies of medicatie.
12.2 Wij beroepskrachten die methoden als Touch of Matrix en Brainspotting toepassen, onthouden ons van het doen van uitspraken over behandelingen, medicatie of interventies van andere disciplines; dat wil zeggen: wij doen geen uitspraken over vakgebieden buiten Touch of Matrix of Brainspotting en hebben niet de intentie om een andere behandeling, interventie of medicatie te doorkruisen. Hoewel Touch of Matrix en Brainspotting fantastische resultaten opleveren, is het niet gegarandeerd dat het voor iedereen werkt. U blijft ten allen tijde persoonlijk verantwoordelijk voor uw eigen gezondheid en voor wat u met Touch of Matrix of Brainspotting doet en de verantwoordelijkheid kan nimmer worden afgeschoven op de coach, therapeut, de trainer of de mensen die het gepatenteerd hebben of uitgevonden.
Artikel 13 Klachten en geschillen
13.1 Op overeenkomsten tussen mij en jou waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook als jij woonachtig bent in het buitenland.
13.2 Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
13.3 Ik beschik over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandel de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
13.4 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst of in het geval van een toerekenbare tekortkoming, moeten binnen 14 dagen volledig en duidelijk omschreven schriftelijk worden ingediend bij mij, nadat jij de gebreken hebt geconstateerd. Zodat ik staat ben om mijn verplichtingen na te komen, of eventuele fouten te herstellen, of schade te beperken, of op te heffen. Datzelfde geldt voor klachten over de facturatie van Kanzi.
13.5 Bij mij ingediende klachten worden, binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door mij binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer jij een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
13.6 Bij sprake van een geschil zullen jij en ik dit onderling proberen te schikken. Als dit onmogelijk is, zal ons geschil worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement van waar Kanzi gevestigd is, zijnde Midden-Nederland.
13.7 Aan het voorleggen van een geschil aan een geschillencommissie zijn kosten verbonden, die door de consument of opdrachtgever betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten over specifiek online aankopen aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
13.8 De Wkkgz is verplicht sinds 1 januari 2017. Deze afkorting Wkkgz staat voor Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg. In deze wet heeft de overheid per 1 januari 2017 vastgelegd wat goede zorg inhoudt en wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Mandy van der Zeeuw is met Kanzi voor de Wkkgz geregistreerd en aangesloten bij het NIBIG.
13.9 Een klacht schort de verplichtingen van mij niet op, tenzij ik schriftelijk anders aangeef.
13.10 Indien een klacht gegrond wordt bevonden door mij, zal ik naar mijn keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. Of kosteloos een naar verhouding redelijke vervangende dienst aanbieden.
Artikel 14 Geheimhouding en persoonsgegevens
14.1 Als ik tijdens de opdracht met vertrouwelijke informatie in aanraking kom, dan ga ik daar vertrouwelijk mee om en blijft die informatie binnen de vier muren. Geef wel altijd duidelijk en specifiek aan welke informatie vertrouwelijk is. Ook na de opdracht blijft de informatie vertrouwelijk.
14.2 Jouw informatie deel ik alleen met derden als:
- jij daarvoor vooraf toestemming hebt gegeven;
- ik volgens de wet verplicht ben de informatie te delen;
- de informatie al bekend is voor publiek.
14.3 Jouw privacy is belangrijk voor mij en ik gebruik jouw persoonsgegevens alleen binnen het kader van mijn dienstverlening aan jou. Ik houd mij daarbij aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wil je meer informatie over welke gegevens ik verwerk, met welk doel en hoe? Dan kun je die lezen in mijn Privacyverklaring op www.kanzi.nl en www.kanziwoorden.nl.
Artikel 15 Aanvullende of afwijkende bepalingen
15.1 Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van jou zijn en leggen we schriftelijk vast, zodat je ze ook kunt opslaan en bewaren.
15.2 Bij discrepantie tussen deze algemene voorwaarden en de overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, gaat het bepaalde in de overeenkomst voor.
15.3 Als ondernemer ben ik bevoegd om wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen. Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip. Deze gewijzigde voorwaarden zal ik je tijdig per e-mail sturen. De voorwaarden treden in dat geval in werking zodra je de wijziging hebt ontvangen. De meest actuele versie van de algemene voorwaarden wordt digitaal meegezonden met offertes en zal te vinden zijn op www.kanzi.nl en www.kanziwoorden.nl.